onsdag 14 juli 2010

Tvååker

Tvååker är en av favoriterna när det gäller utställning, synd bara att det numera läggs på en fredag-lördag. Yvonne "Chibusarnas" hämtade upp mig kl.7.00 på morgonen. Vi skulle få en hel utställningsdag för oss själva utan våra män och det var länge sedan, så det såg vi fram emot.

























Dag 1. Troy startade upp på fredagen med att ta sitt andra CERT och Res-CACIB och slutade som BH-2.
När vi var klara vid ringen gick vi bort och tog oss en smaskig hamburgare och därefter en glass, sedan var det lagom att parkera sig vid finalringen, för idag skulle vi minsann se finalerna och jag kan väl säga att vi missade ingenting. Detta var dagen med stort "D" där en chihuahua placerade sig som grupp 2:a  och en veterantik blev BIS-reserv, vilken dag.

























Dag 2. Yvonnes tik Chibusarnas Ariel vann sin klass och fick CK, hon slutade som BT-2. Bra jobbat! Duffy fick 1:a och blev femma i sin klass.
















Vi insåg att hettan skulle bli besvärlig utan AC så vi drog vidare till Södra Näs Camping för att möta våra gamla vänner  Charlie och Gunilla. Dom skulle stanna och grilla med oss på kvällen och nu fick vi möjlighet att se om bäddmöjligheten skulle fungera i husbilen, det gjorde den.  Alltid trevligt att träffa dessa våra gamla vänner sedan många många år tillbaka.










1 kommentar:

  1. Men har jag missat att du också har en blogg! Så spännande! Här ska jag kika in ofta! Nu måste jag dock packa vidare för om några timmar åker jag till Piteå.

    Kraam!

    SvaraRadera